חזרה לפורום
אטופיק דרמטיטיס למשפחה שלמה
 

שלום,

 

אני סובל מאטופיק מזה כשנה. בילדותי סבלתי מזה, ולמשך כעשרים שנה לא סבלתי. לפני כשנה המחלה התפרצה בצורה קשה, הייתי מתגרד על כיסאות, בקושי ישן. טופלתי בבטאקורטן, אח"כ בסטרואידים למיניהם במינון הולך ועולה, יומובט, נרידרם. כולם לא ממש עזרו. לקחתי סטרואידים בכמויות וזה עזר כמובן רק לכמה ימים. טופלתי במטוטרקסאט, ללא הצלחה. המעניין הוא שאמרו לי שזה לחץ, אף שהייתי תקופה קצרה בטיול בחו"ל, מרגיע- שם הגרד רק גבר, ונוסף עליו גם אקזמה בידיים.

כל בני המשפחה סובלים אף הם, אמנם ברמות נמוכות יותר. אותי שלחו לUV, כיום לאחר כ-35 טיפולים, ברמה של 1.5 ג'אול (נכון לעכשיו) אני לא ממש יכול לדווח על ירידה בבעיה. לא לקחתי מאז תחילת הטיפול סטרואידים מלבד משחה מקומית, אולם בשבוע האחרון הגרד היה חזק כ"כ עד שלקחתי זריקת סטרואידים.

 

טופלתי גם אלטרנטיבית, אמרו לי ע"י מכשיר ביקום שהרגישות שלי לגלוטן. הפסקתי לחלוטין (אני דתי, אז בשבת אני אוכל מעט חלה, אבל זהו...) וכיום, אחרי כשבועיים, זו התקווה הממש אחרונה שלי.

 

מה שמעניין הוא שכל משפחתי מתגרדת מאוד אף הם. הרופאים אומרים שכולם זה אקזמה, ונותנים משחות, אבל זה לא ממש עוזר. זה בא והולך אצלם, ברמות שונות.

החלפנו לפני כחצי שנה את כל חומרי הכביסה ולמשך חודשיים השתמשנו בתינוקלין, ללא תועלת. אציין כי לא הוספנו שום דבר חדש בבית בשנה האחרונה: אוכל מיוחד, חומרי כביסה שונים. הילדים מתעוררים מבכי של גירוד.

 

אנחנו משתדלים להמנע מבגדי צמר, ומתרחצים אך ורק באמול או בלינאום הרמל, ללא תוצאות.

 

האם תוכל להושיע?

 

תודה

 
 
[הדפסה]